« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
U utorak, 25. svibnja 2021. učenici od 8. razreda matične škole u pratnji predmetne učiteljice povijesti Marčele Rajković Crevar i razrednice, učiteljice matematike, Tine Peteani Jurić uspješno su realizirali aktivnosti terenske nastave kojom se obilježila 100. obljetnica Labinske republike.
Cilj nastave bio je usmjeren upoznavanje s prošlošću Labina te životom rudara i njihovih obitelji, na otkrivanje lokalne zavičajne baštine, uočavanje specifičnosti lokalne baštine aktivnim i istraživačkim učenjem, razvijanje svijesti o potrebi očuvanja lokalne baštine, te učenje o obilježjima fašizma i antifašizma.
Učenici su započeli s terenskom nastavom posjetom Narodnom muzeju u Starom gradu Labinu, gdje su učenici imali prilike razgledati secesijski namještaj labinskog stana Giuseppine Martinuzzi. učenice Rea, Lucija i Inaya prezentirale SU svoj rad o prvoj istarskoj socijalnoj aktivistici i pedagoginji Giuseppini Martinuzzi. Razgledali su informacijsko interpretacijski centar u sklopu projekta Inspiracija gdje su učenici Alen i Lamija govorili o svjedočanstvima svojih djedova koji su nekad radili u rudniku. Najinteresantniji dio svakako je bio posjet rekonstrukciji rudnika kojeg su učenici s velikim zanimanjem prošli, obzirom na sve informacije koje su ove školske godine naučili u sklopu obilježavanja 100. godišnjice Labinske republike, bio je to pravi doživljaj nakratko osjetiti kako je bilo raditi u rudniku.
Još jedan doživljaj svakako je bio i uspon na 33 metara visok labinski zvonik s kojega se pruža prekrasan pogled na čitavu Labinštinu.
Pješice smo se spustili do Lamparne, mjesta na kojem su rudari uzimali opremu i lampe (svjetiljke), A koja je danas kulturno društveni centar. Ispred Lamparne učenice Dora, Marta, Korina i Carla prezentirale su svoj rad Turizam na temeljima rudarske prošlosti.
Više o povijesti rudarenja na Labinštini i valorizaciji industrijske baštine učenici su čuli od vodiča i predsjednika udruge IUR-a Mladena Bajramovića kojeg su sa zanimanjem slušali i postavljali pitanja.
Na Pjacalu, ispod Šohta, dizala koji je rudare spuštao u jamu, današnjeg simbola rudarstva i industrijske baštine, učenici Erik, Gregory i Eduardo prezentirali su rad Rudarenje na Labinštini.
Nakon Pjacala uslijedilo je pješačenje kroz šumu do Krapnja, mjesta na kojem je sve započelo vađenjem smole, a kasnije i ugljena. Uz našeg vodiča učenici su imali prilike vidjeti neke od ulaza u rudnik i saznati na koji način se mjesto i rudarstvo razvijalo.
Put nas je vodio dalje do krajnjeg cilja, Raše.
Na trgu, ispred crvke Sv. Barbare, zaštitnice rudara, učenica Nina govorila je o Raši, povijesti i znamenitostima. Više o samoj planskoj izgradnji mjesta, o arhitekturi totalitarnog režima, o stanovnicima i današnjem položaju Raše slušali smo od vodiča Mladena, s kojim smo prošetali po mjestu.
Ovakav način izvođenja nastave, upoznavanja sa kulturnom i povijesnom baštinom zavičaja, usmjeren je na aktivno i istraživačko učenje uz što veću angažiranost samih učenika u nastavnom procesu. Uz razvijanje tolerancije, svijesti o važnosti tolerancije, solidarnosti te empatije prema drugim ljudima. Prepuni dojmova, bogatiji znanjem i obogaćeni iskustvenim doživljajem vratili smo se u školu.