Projekti

Zavičajna nastava

Naša škola već dugi niz godina aktivno sudjeluje u projektu Istarske županije – Regione Istriana pod nazivom “Institucionalizacija zavičajne nastave u Istarskoj županiji – Regione Istriana”. Ovaj projekt usmjeren je na očuvanje i promicanje zavičajnog identiteta te njegovanje kulturne baštine Istre kroz sustavnu integraciju zavičajnih sadržaja u obrazovne programe.

Glavni cilj projekta je formiranje institucionalnog okvira za očuvanje istarskog zavičajnog identiteta, dok je svrha uvođenje zavičajne nastave u sve obrazovne institucije i nastavne predmete bez dodatnog opterećenja učenika i nastavnika. Naša škola s ponosom doprinosi ovim nastojanjima kroz različite aktivnosti, projekte i istraživanja.

Zavičajna nastava omogućuje učenicima da kroz istraživanje materijalne i nematerijalne kulturne baštine razvijaju zavičajnu pismenost. Time učenici stječu razumijevanje odnosa prošlosti i sadašnjosti, vrednuju zavičajni prostor u kojem odrastaju i prepoznaju njegovu vrijednost. Aktivnosti unutar ovog projekta omogućuju razvoj osobnih, kulturnih i nacionalnih identiteta te potiču istraživački duh i kreativno mišljenje.

Tijekom godina, učenici naše škole sudjelovali su u različitim zadacima i projektima koji su uključivali:

  • Otkivanje lokalne baštine putem neposrednih istraživanja i samostalnog rada.

  • Implementaciju zavičajnih sadržaja u redovne nastavne predmete i školski kurikulum.

  • Njegovanje zavičajnog identiteta u kontekstu multikulturalnosti i interkulturalnosti.

  • Istraživanje, upoznavanje i afirmaciju zavičajnih vrijednosti.

  • Razvijanje kreativnih i istraživačkih vještina te disciplinarnog pristupa temama.

Osim toga, učenici su učili kako vrednovati informacije, donositi zaključke, razvijati vještine vršnjačke procjene i samoprocjene te graditi suradničke i timske odnose. Korištenjem suvremenih metoda rada i tehnologije, naši učenici ne samo da istražuju prošlost nego i grade mostove prema budućnosti.

Na ovaj način naša škola kontinuirano doprinosi očuvanju istarskog identiteta, promičući svijest o bogatoj kulturnoj baštini Istre i potičući mlade na aktivno sudjelovanje u njezinom očuvanju.

 

Projekt Šareni trijem

Projekt o antičkoj i latinskoj baštini u Hrvatskoj usmjeren je na poticanje učenika na istraživanje povijesti kroz učenje o kulturnim i povijesnim naslijeđima. Cilj projekta je razvijanje kreativnosti, samopouzdanja i samoinicijativnosti kod učenika, kao i širenje postojećih znanja o antičkom razdoblju.

Kroz istraživačke zadatke i praktične aktivnosti, učenici će se upoznati s bogatom latinskom baštinom, učiti o njezinom značaju u kontekstu hrvatske povijesti te razvijati analitičke i istraživačke vještine. Projekt također naglašava važnost očuvanja kulturnog identiteta i potiče učenike na aktivno sudjelovanje u očuvanju i promociji baštine.

Ovaj projekt pruža učenicima priliku za osobni razvoj kroz kritičko promišljanje, suradnju u timovima i samostalno donošenje zaključaka, čime se potiče njihova intelektualna i kulturna radoznalost.

Projekt Živi kutak

Projekt stvaranja živog kutka u školskom holu PŠ Martinski osmišljen je kao edukativna i praktična inicijativa koja potiče brigu o prirodi i živim bićima. Učenici bi u sklopu projekta zasadili različite vrste biljaka te preuzeli odgovornost za njihovo njegovanje i održavanje. Osim biljaka, živi kutak obogatit će male životinje poput kornjača, ribica, hrčaka i sličnih kućnih ljubimaca, o kojima će se učenici svakodnevno brinuti.

Ciljevi ovog projekta su razvijanje empatije i svijesti o važnosti živog svijeta, stjecanje praktičnih znanja i vještina te poticanje odgovornosti i timskog rada. Učenici će kroz interakciju sa biljkama i životinjama razvijati osjećaj povezanosti s prirodom, učiti o ekološkoj ravnoteži i prepoznavati važnost očuvanja prirodnih resursa.

Kroz ovaj projekt, poticat će se kreativnost i inicijativa kod učenika, dok će praktične aktivnosti pridonijeti razvoju radnih navika i osjećaja odgovornosti. Projekt je osmišljen kao trajni doprinos školskoj zajednici, stvarajući ugodno i inspirativno okruženje koje promiče ljubav prema prirodi i osjećaj brige za živa bića.

Skip to content