O školi
Osnovna škola “Vitomir Širola-Pajo” smještena je u mirnom mjestu Nedešćina, samo 5 km udaljenom od Labina. Škola u svom sastavu ima i područni odjel, osmorazrednu školu u Svetom Martinu, čime pokriva obrazovne potrebe šire zajednice.
U školskoj godini 2015./2016. školu je pohađalo 154 učenika raspoređenih u 13 razrednih odjela: sedam u nižim razredima (četiri odjela u matičnoj školi i tri odjela razredne nastave u PŠ Sveti Martin) te šest odjela viših razreda. Svi učenici imaju prednost jutarnje smjene, što doprinosi organizaciji nastave i kvaliteti života učenika i njihovih obitelji.
Za učenike nižih razreda, postoji mogućnost produženog boravka koji financira lokalna zajednica, čime se roditeljima olakšava organizacija svakodnevnih obaveza. Što se jezika tiče, engleski jezik je prvi strani jezik koji se uči u školi, dok se talijanski jezik nudi kao izborni predmet.
Uz jezike, škola nudi i druge izborne predmete, poput katoličkog i islamskog vjeronauka te informatike, pružajući učenicima raznovrsne mogućnosti da razvijaju svoja znanja i vještine u skladu sa svojim interesima.
Misija i vizija škole
MISIJA:
GRADITI ODNOSE U ŠKOLI TEMELJENE NA POVJERENJU, POŠTENJU, TIMSKOM RADU I MEĐUSOBNOM UVAŽAVANJU. UČENICIMA OMOGUĆITI DA ISKAZUJU SVOJU KREATIVNOST, RAZVIJAJU SAMOPOŠTOVANJE, INOVATIVNOST, SAMOSTALNOST, PODUZETNOST I TOLERANCIJU.
VIZIJA:
POTICAJNA I SIGURNA ŠKOLA U KOJOJ JE UGODNO RADITI I UČITI, U KOJOJ SVI DAJU, ALI I TRAŽE MAKSIMUM.
NAŠ MOTO:
KOMPETENCIJE – KREATIVNOST – SURADNJA – TOLERANCIJA
STRATEŠKI CILJEVI:
- Pretvoriti školu u organizaciju koja neprestano uči i prilagođava se promjenama.
- Kontinuirano unapređivati kvalitetu odgojno-obrazovnog rada kroz uvođenje novih metoda poučavanja, u skladu s raspoloživim resursima.
- Poticati kreativnost, poduzetnost, inovativnost i uspjeh, kako kod učenika, tako i kod učitelja.
- Osposobiti učenike za samostalan rad i razvoj vještina samoučenja.
- Od svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa očekivati napredak, izvrsnost i odgovornost prema zadacima.
- Razvijati natjecateljski duh, samopouzdanje, kritičko mišljenje, socijalne i komunikacijske vještine, uz međusobno povjerenje i stvaranje pozitivne atmosfere.
- Transformirati ulogu učitelja iz prenositelja znanja u organizatora procesa učenja i samoučenja, gdje učitelj postaje pokretač i kreator promjena.
- Osigurati učiteljima mogućnost profesionalnog razvoja i napredovanja kroz stjecanje i usavršavanje ključnih kompetencija.
- Redovito pratiti i ocjenjivati postignuća na razini škole i osobnog rada, uzimajući u obzir potrebe svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.
- Aktivno uključivati školu (učenike i učitelje) u projekte na višim razinama, koristeći digitalne resurse poput eTwinninga i Erasmusa+.
- Poboljšati vizualni identitet škole.
- Temeljiti odluke na činjenicama i jasno definiranim pravilima, uvijek s ciljem ostvarenja postavljenih ciljeva.
- Pripremiti učenike za život kroz razvoj nužnih vještina i kompetencija.
- STALNO SE MIJENJATI, UČITI I NAPREDOVATI!
(usuglašeno i usvojeno na sjednici Vijeća učitelja 30. studenog 2016.)