« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
Integrirana terenska nastava u Puli
Aktivnim učenjem do znanja
Moderna informacijska i komunikacijska tehnologija predstavlja ogromni potencijal koji snažno utječe na promjenu načina života. Već danas živimo u vremenu razvoja suvremene informatičke tehnologije, koje omogućuju brzo i efikasno informiranje i komuniciranje i time i brže dolaženje do informacije.
Odrasli danas više nisu jedini izvor znanja i informacija koje bi učenik trebao samo memorirati i reproducirati. Njihova je uloga naučiti učenike kako doći do informacija, koristiti se njima, strukturirati ih, stvarati novo znanje i sudjelovati u vlastitom stjecanju spoznaja i razvoju vještina i stavova. Stoga se cjelokupni odgojno-obrazovni rad temelji na aktivnom učenju.
Aktivno učenje podrazumijeva niz strategija i metoda koje osposobljavaju za samootkrivajuće učenje, uzimaju u obzir interese i iskustvo onoga koji uči, vode računa o pojedincu, potiču istraživački rad i primjenu znanja i sposobnosti te kombiniraju teorijsko učenje s učenjem posredstvom konkretne akcije.
Rad na projektu otvara široke mogućnosti za slobodnije oblike rada, okrenute učeniku i njegovim interesima i sposobnostima, a povezuje različita područja znanja i ljudske djelatnosti i različite nastavne predmete.
U okviru aktivnog učenja, isplanirana je i integrirana terenska nastava u Puli. Nastava je integrirala sadržaje iz povijesti, informatike i školske knjižnice. Osmislile su je nastavnice Erna Okanović i Dijana Muškardin.
Na terenskoj nastavi pridružile su nam se i nastavnice hrvatskoga jezika Sandra Stipanov i Suzana Cvijić Jeremić te posjetom Istarskom narodnom kazalištu integrirale sadržaje medijske kulture.
Cilj integrirane terenske nastave bio je kod učenika razvijati interes za knjigu i poticanje čitanja, te upoznavanje i razumijevanje pojma digitalne knjiga. Učenici su radili na konkretnom primjerku, Misalu po zakonu rimskoga dvora iz 1483. godine. Imali su prilike vidjeti pretisak Misala te digitaliziranu inačicu na stranicama Nacionalne i sveučilišne knjižnice. Također su naučili kako se koristi i čemu služi elektronički katalog. Upoznali su nove načine pretraživanja mrežnih stranica i dobili popis validnih mrežnih izvora. Tim popisom upoznali su i nove načine pretraživanja, osim već poznatih pretraživanja putem Googlea ili Wikipedije. Učenici 7. razreda upoznali su još jednu digitalnu knjigu, elektroničku enciklopediju. Kao dio integrirane nastave pretražili su četiri elektroničke enciklopedije i ponovili gradivo nastave povijesti na temu Francuska revolucija i Napoleon.
U okviru ishoda učenja, učenici su svojim zadacima imali cilj usporediti prvu tiskanu knjigu na dva različita medija, tisku i elektroničkom obliku, također su spoznali pozitivne i negativne karakteristike elektroničkih knjiga, kao i prednosti i nedostatke tiskanih knjiga. Upoznavanje i usvajanje pojmova koji se odnose na elektroničke (digitalne ) knjige omogućuju učenicima uvid u današnju informatičku zbilju, te ih potiču na kritičko promišljanje uporabe informatičke tehnologije u svakodnevnom životu. Danas se u digitalnom obliku može pronaći litertura u rasponu od časopisa, kuharica, slikovnica, lektire do znanstvenih radova i starih povijesnih knjiga.
U sklopu terenske nastave posjetili smo dvije specijalizirane knjižnice, knjižnicu Arheološkog muzeja u Puli, Mornaričku knjižnicu, te Sveučilišnu knjižnicu u Puli.
U Sveučilišnoj knjižnici imali su priliku pregledati pretiske i originale starih i rijetkih knjiga i rukopisa koji se nalaze u njihovom knjižničnom fondu, točnije u trezoru.
Prošetali su knjižnicom Arheološkog muzeja Istre te imali priliku upoznati knjižničnu građu koju knjižnica nudi. Također ova ustanova i sama objavljuje brojne periodična djela i monografije posvećene poznatim arheološkim nalazištima na području Istre.
Na katu Doma hrvatskih branitelja, čuva se i knjižnična zbirka pod nazivom Mornarička knjižnica. Osnovana je u Veneciji 1802. godine pri vrhovnom zapovjedništvom austro-ugarske ratne mornarice i danas se nalazi pod zaštitom UNESCA. U svojoj zbirci čuva 6 757 naslova. Vrijednost ovog fonda ne proizlazi samo iz brojnih rijetkih knjiga, već i zbog njezine pomorsko- znanstvene obuhvatnosti i namijenjenosti Mornarici. na samom ulazu dočekala nas je druga voditeljica koja nam je objašnjavala sve tajnovitosti knjižnice. na ulazu u knjižnicu našao se i model jednog admirala. To je portret admirala Wilhelma von Tegetthoffa, autorice Lilie Batel. U ovoj su knjižnici časnici austro- ugarske vojske osmišljavali prve nacrte za izradu podmornica.
U okviru tih ishoda učenja organiziran je i terenski dio upoznavanja stare gradske jezgre, Pulski putovi knjige. Voditeljice su nam bile učenice Hotelijersko turističke škole u Puli. Svojim vođenjem pokazali su nam Karolinu, Dvojna vrata, Malo rimsko kazalište, Slavoluk Sergijevaca, Forum, Danteov trg…
Sajam knjige u Puli ove godine slavi svoj 16. rođendan. Osim različitih izdavača koji izlažu knjige iz svoje naklade. sajam je popraćen brojnim kulturnim manifestacijama i događanjima. U sklopu sajma djeluje i manja knjižna manifestacija istarskih školskih knjižničara, Festival dječje knjige Monte Librić nudi mnoštvo knjiga namijenjenih djeci čije je ime nastalo u igri s topografijom i toponimijom Pule na i podno sedam pulskih brežuljaka .
Na samom sajmu knjige učenici su se aktivno uključili u tribini pod naslovom Ja nisam otvorena knjiga. Tema tribine bila je sigurnost na Facebooku, negativne i pozitivne vrijednosti društvenih mreža. I naši su se učenici aktivno uključili u razgovor, te usvojili nove spoznaje o pozitivnim i negativnim posljedicama korištenja društvenih mreža.