« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
Od 2. do 4. studenog u školi su boravili učenici OŠ Ivana Milutinovića iz Beograda i OŠ Kiseljak iz Kiseljaka kraj Tuzle zajedno sa učiteljima u okviru projekta "Različita lica nose iste maske"...
MEĐUNARODNI PROJEKT
« RAZLIČITA LICA NOSE ISTU MASKU»
Prvi susret škola partnera
2. studeni- 4. studeni 2010.
U sklopu trilateralnog međunarodnog projekta « Različita lica nose istu masku», održan je prvi susret škola partnera. U goste su nam stigli učenici i nastavnici OŠ «Kiseljak» iz Kiseljaka i OŠ «Ivana Milutinovića « iz Beograda. Program njihova gostovanja imao je za cilj realizaciju svih zadataka prema postojećem projektu. Glavni ciljevi susreta bili su :
U utorak, 2. studenog u prostorijama naše škole upriličili smo svečanu priredbu za naše goste koju je otvorila ravnateljica škole Klara Švraka.
Priredba je pjesmom i plesom imala cilj dočaravanja našeg zavičajnog govora i folklorne baštine kao dijela naše zavičajne povijesti. Učenici nižih i viših razreda pod vodstvom učiteljice Renate Licul otplesali su balun uz pratnju meha gospodina Bruna Matošića, a zbor je otpjevao dvije pjesme Ča je more i Zora rudi. Svoje umijeće sviranja na mehu predstavila nam je i učenica Adrijana Miletić.
Nakon svečanog dijela, uslijedio je kratka stanka za ručak, gdje su naši gosti kušali tradicionalnu kuhinju. Toga su dana na meniju bili fuži i krafi.
Nakon ručka uslijedile su edukativne radionice pod nazivom Molekule, Kiša i Kipovi. Radionice su vodile koordinatorice projekta Erna Okanović i Dijana Muškardin. Ciljevi radionica bili su povezivanje naših učenika i nastavnika. Upoznajmo se, povežimo se i stvarajmo. Navedenim pojmovima objedinili smo tri radionice u zajedničkom cilju poboljšanja i stvaranja međusobnih prijateljskih odnosa. Uslijedio je odlazak i smještaj učenika u obitelji.
Drugi dan posjeta bio je rezerviran za izradu maski metodom gipsanih zavoja.
Izradu maski vodile su koordinatorice projekta Erna Okanović i Dijana Muškardin. Moto same radionice je uz pomoć maske pronaći vlastito rješenje u rješavanju sukoba. Ovo je i centralna radionica samog projekta, jer svi učenici koriste svoje maske u pronalaženju rješenja u problemskim situacijama. Učenici imaju zadatak pomoću dramskih tehnika, glazbe, glume i plesa prikazati jednu problemsku situaciju i predstaviti se na zajedničkoj priredbi koja će se održati u Beogradu.
Isti ili različiti? Bijeli, crni, crveni ili žuti, pošteni, nepošteni, visoki, niski, bogati, siromašni, vjerni, nevjerni, nedodirljivi, srdačni, komunikativni….. Nismo svi isti, niti to možemo biti! Ali stremimo li barem postati jednaki, ravnopravni. Pokušajmo na trenutak upoznati ljude koji nas okružuju na poslu, uš koli, kući, mjestu u kojem živimo.
Pokušajmo pronaći novi način rješavanja sukoba. Pokušajmo se upoznati, međusobno razgovarati, razgovorom, igrom, smijehom otkrivati nove svjetove, nove ljude. Pokušajmo ne upadati u zamke u kojima različiti ljudi, različito razmišljaju i često zbog toga ulaze u problemske situacije i sukobe. Kako izbjeći problemske situacije, kako izbjeći nasilje.
Radimo na zajedničkim odnosima, upoznajmo se međusobno, razmijenimo bogatstvo koje nosimo dolazeći iz različitih kultura i okruženja, otkrijmo ono dobro, čisto što svaki čovjek posjeduje, otkrijmo bit življenja i postojanja.
Sadržaj radionice podijeljen je na nekoliko faza:
U našoj školi učenici su odradili prve dvije faze radionice, druge dvije odradit će se prema postojećem planu i programu svake škole zasebno.
Nakon radionica, za učenike i nastavnike škole bio je organiziran edukativni izlet. Posjetili smo Rabac i Stari grad Labin.
U Gradskom muzeju u Labinu, kustos muzeja Vedran Kos, proveo je učenike kroz postav muzeja.
Najatraktivniji dio bio je prolazak kroz repliku rudnika. Na taj način upoznali smo naše goste s povijesnom i kulturnom baštinom našeg kraja.
Dan je završio zajedničkom zabavom u Disco clubu Placa.
Došao je i dan kada smo se oprostili s našim novim prijateljima. Učenicima i nastavnicima smo podijelili prigodne poklone.
Uz suze i smijeh pozdravili smo naše goste.
Projekt se nastavlja dalje. Svaka škola ima zadatak jednu problemsku situaciju prikazati dramskim izričajom. Nastavljaju se svakog ponedjeljka radionice temeljene na teoriji izbora i dramskim tehnikama.
Unutar projekta, svoj rad nastavljaju i nastavnici koji aktivno sudjeluju u projektu. Nastavnica engleskoga jezika Vedrana Barić, ažurira stranice našeg zajedničkog profila na facebooku, Different faces wearing the same mask, te pomaže učenicima u prevođenju tekstova na engleski jezik, s obzirom da je engleski radni jezik projekta. Nastavnica geografije, Kristina Klarić stvara interaktivni DVD pod nazivom Razglednice našeg kraja kojim će prikazati geografsku, kulturnu i povijesnu baštinu našeg kraja i naše škole. Svi tekstovi bit će također prevedeni na engleski jezik i popraćeni glazbenom podlogom koju se osmislili učenici s nastavnicom glazbene kulture Irenom Kuhar. Radionice temeljene na teoriji izbora s osmašima iz područne škole Sveti Martin održavat će nastavnica hrvatskoga jezika Sandra Stipanov. A sam dramski ostvaraj, odnosno prikaz dramske situacije realizirat će nakon radionica koordinatorice projekta Dijana Muškardin i Erna Okanović.
Misija se nastavlja, nastavljajući s radom, vrijedno se pripremamo za odlazak u Beogradi prezentaciju svega što smo u projektu radili i naučili.
Najbolje iz cijelog projekta, predstavit će se u Pragu, krajem ožujka 2011., na završnom Kick off meetingu, gdje će nas u najboljem svijetlu prikazati nastavnica Erna Okanović i jedan učenik/ica osmog razreda.
Dijana Muškardin i Erna Okanović