« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
Kišoviti petak 6.5. bio je idealan za vraćanje u prošlost šetnjom kroz Pulu. Učenici 5. i 6. r. matične i područne škole u pratnji profesorica povijesti Marčele Rajković Crevar i Vedrane Hrelja Zupan upoznali su se s gradom izgrađenim u vrijeme rimske uprave, antičkim kulturno - povijesnim spomenicima, te mitovima i legendama u Istri.
S prekrasnim primjerom rimskog amfiteatara upoznala nas je arheologinja Giulia Codacci-Terlević. Od podrijetla riječi amfiteatar, arena, gladijatora, velariuma (vrsta tende koja je natkrivala amfiteatar) do načina proizvodnje i transporta maslinovog ulja i vina te borbe gladijatora i divljih zvijeri učenici su s zanimanjem i pitanjima pratili vođenje.
Nakon fotografiranja, odmora i marende krenuli smo dalje u razgled. Vođenje je vodila profesorica Marčela Rajković Crevar, a prvi na redu bio nam je rimski nimfej - antički izvor vode. Posjetili smo rimski forum s Augustovim hramom gdje nam je učenica 5.r. Maila Šumberac prezentirala rad o antičkom Rimu. Zavirili smo i u skrivene kutke Pule gdje se nalaze ostaci antičkih građevina kao što je Agripinina kuća, a učenici su shvatili da čitavo područje centra Pule leži na temeljima antičkih rimskih građevina.
Kraj slavoluka Sergijevaca upoznati su sa podrijetlom naziva i nastanka slavoluka, te vidjeli položaje antičkih i srednjovjekovnih ostataka obrambenih zidina grada.
Najstarija sačuvana gradska vrata iz 1. st.pr.Kr., Herkulova vrata, s isklesanom Herkulovom glavom i toljagom, koji je u rimsko vrijeme bio zaštitnik Pule bila su naša slijedeća stanica.
Na kraju našeg obilaska posjetili smo još Dvojna vrata koja su vodila do antičkog kazališta.
Putem su učenicima ispričane legende o Nezakciju i posljednjem histarskom kralju Epulonu i legenda o nastanku Pule.
Puni dojmova i s iskustvenim doživljajem upoznavanja povijesne baštine zavičaja vratili smo se u školu.