« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
UPITNIK ZA UČITELJICE RN - REZULTATI
UPITNIK ZA RODITELJE- REZULTATI
UPITNIK ZA UČENIKE - REZULTATI
UPITNIK ZA UČITELJE PN - REZULTATI
UPITNIK ZA STRUČNU SLUŽBU I RAVNATELJICU - REZULTATI
U utorak, 5.4., učenici osmih razreda matične i područne škole u pratnji profesorice povijesti Marčele Rajković Crevar posjetom Raši i Pijacalu zaključili su obilježavanje 101. Labinske republike. Učenici su ponovili već učeno gradivo o obilježjima fašizma i antifašizma, upoznali se s gradovima izgrađenima u vrijeme talijanske uprave (Labin, Raša),te spoznali važnost tolerancije, solidarnosti i empatije prema drugim ljudima.
Ispred crkve posvećene zaštitnici rudara, Sv. Barbare, učenica matične škole Kelly Tomanjik predstavila
je svoj rad posvećen ovoj mučenici i crkvi koja podsjeća na izvrnuti rudarski vagonet. O Raši, arhitekturi, povijesti i rudarenju pričala je Lamija Kurpejović, učenica matične škole. Posjećen je uži centar (škola, vrtić, gradski portal, komunalna palača) i razgledano područje sportskog kompleksa s bazenom te prilaz ulaska u rudnik, direkcija rudnika i gradska toplana.
Drugi dio terenske nastave nastavio se u donjem gradu Labinu (Pijacalu), ispod šohta. To dizalo koje je svakodnevno prevozilo rudare u brojne podzemne hodnike ponosno obnovljen stoji simbolizirajući snagu rudara. Tu su svoje radove predstavili učenici matične škole - Mai Poldrugovac govoreći o "učiteljici iz Starog Grada", spisateljici i revolucionarki Giuseppini Martinuzzi, te Nino Kiršić radom o rudnicima na Labinštini (Krapanj, Ripenda, Koromačno, Vinež, Raša, Tupljak)
Učenici su upoznati sa mogućnostima turističke valorizacije rudarske baštine na Labinštini. Pojašnjen im je projekt ATRIUM (Arhitektura totalitarnih režima XX stoljeća u gospodarenju urbanim razvojem) koji je proizveo niz korisnih alata za pametno upravljanje arhitekturom totalitarnih režima (informativne ploče koje sadrže korisne informacije o mjestima, zgradama, spomenicima, događajima vezanim za baštinu). Zaključeno je da je neugodnu baštinu totalitarnih režima moguće revitalizirati kroz kulturno-turistički potencijal, a učeći in situ učenici su stekli iskustveni doživljaj, te se više zainteresirali za povijest posjećenih gradova.